lunes, 12 de diciembre de 2011

El paper dels contes *Tema1*



Un Camaleó camaleonic: 

Ana ¿verdad?


El cazo de Lorenzo: 



El petit avet




"Ramón el ratón mojacamas" Menchu Cuesta Pérez

"Victoria no quiere comer" Menchu Cuesta Pérez

"Una jirafa de otoño" de Andrés Guerrero.  Tracta d'una girafa que al principi és igual que la resta de girafes del grup, però amb el temps va canviant i es sent diferent, això fa que s'allunyi del grup i vagi coneguent una serie de personatges que l'ajuden a veure la gracia i lo bo de ser diferent de la resta

"El hada fea". La idea que mostra és que tothom pot aconseguir grans coses i que tenim en nosaltres lo necessari per aconseguir-les. per tant, no hi ha que dónar importància a la bellesa exterior, i voler canviar només per com ens veuen els altres

"L'escola de fades" de na Dolors Garcia. Ed. La Vareta. Parla de la petita fada Cel en el moment on ha de començar a l'escola de fades i inesperadament desapareix la vareta, és a dir, la perduda Ella creu que ja no podrà convertir-se en una fada de veritat, però la Cuqueta l'anima a buscar-la i juntes inicien un llarg viatge. Aquest conte permet escoltar-se un mateix i aprendre a confiar en si mateix. D'aquesta manera consider que a través d'aquest conte o amb el dia a dia dins l'aula es important transmetre els infants una  seguretat i una confiança en un mateix i amb els altres

"La oca que no quería marcar el paso" de Jean- François DumontTracta d'una granja on existeix una tradició, les oques baixen tots els matins en perfecte formació i marcant el pas. Però n'hi ha una que no el marca bé i és expulsada del grup. Aquesta oca s'entristeix perquè es sent diferent per cupa del seu ritme descompassat. Però els animals de la granja troben aquest ritme molt suggerent. La conclusió del conte és que fer les coses d'una altra manera pot tenir els seus avantatges. Amb aquest conte a més de treballar la identitat, també es pot treballar la superació, la tolerància, la diversitat, els valors i la integració social. 


DIGAN LO QUE DIGAN ( Gladys Herrera Patiño): Sergio desea participar en el taller de cerámica. Sus amigos consideran que esto es cosa de chicas, y se burlan de él. Pero Sergio sigue adelante con su propósito, y muy pronto tendrá ocasión de aceptar las disculpas que Héctor y Javier le ofrecenAmb aquest treballaríem que els infants tenen dret a un nom, a pertànyer a un país, a parlar el seu idioma i a viure segons les seves idees, creences i religió.

Enllaç envers la identitat: La identidad no es un cuento

Document sobre la importància dels contes, els quals son formes de construir la identitat. Aquest document està escrit per Concha Moreno García, de la universitat de Antonio de Nebrija.: Document



No hay comentarios:

Publicar un comentario